Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Μέσα σε λίγες μέρες «Ξέχασαν» πολλά!!!

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Για μια δημιουργική συλλογικότητα
Αθήνα, 12-02-2015
Σχετικά με το Υπόμνημα της «αριστερής» πλειοψηφίας ( ΣΥΝΕΚ, Παρεμβάσεις, ΔΑΚΕ) της ΟΛΜΕ προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας της «αριστερής» κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ.
Συνάδελφοι,
            Στις 3 και 10 Φλεβάρη πραγματοποιήθηκαν Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με κύριο θέμα τη σύνταξη υπομνήματος με τα αιτήματα της Ομοσπονδίας προς τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Επισημαίνουμε ότι στο δεύτερο Δ.Σ. , η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. είχε τοποθετηθεί μέσω των προγραμματικών δηλώσεων για τα θέματα που αφορούν τον κλάδο μας, ενώ υπήρχε ήδη και η συνάντηση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Κατρούγκαλου με την Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ.
            Έκπληξη μας προκάλεσε και αρνητική εντύπωση μας άφησε ιδιαίτερα το πρώτο σχέδιο υπομνήματος, που κατατέθηκε από την πλευρά του προεδρείου της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ-Παρεμβάσεις), το οποίο είχε «ξεχάσει» βασικές διεκδικήσεις του κλάδου όπως η διεκδίκηση όλων των απωλειών σε εργασιακά, μισθολογικά και συνταξιοδοτικά θέματα που έχουν προκύψει από τις πολιτικές λιτότητας που έχουν εφαρμοστεί. «Ξέχασαν» ότι ο μισθός του νεοδιόριστου είναι 640 ευρώ. «Ξέχασαν» ότι ακόμα και στο επαίσχυντο μισθολόγιο στο οποίο είμαστε καθηλωμένοι από το 2011 δεν έχει αναγνωριστεί η προϋπηρεσία μας βαθμολογικά – μισθολογικά. «Ξέχασαν» την πλήρη συνταξιοδότηση με 30 χρόνια υπηρεσίας και τη δυνατότητα αποδέσμευσης και στη μέση του σχολικού έτους. «Ξέχασαν» ότι η αύξηση του ωραρίου είναι μια από τις κύριες αιτίες για τη δραματική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και τις μηδενικές προσλήψεις, τις περιφερειακές αποσπάσεις κ.α.
Μέσα σε λίγες μέρες «Ξέχασαν» πολλά!!!
            Η κριτική από την Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών ήταν έντονη. Η παράταξη των ΣΥΝΕΚ προσπάθησε να πείσει το τραπέζι των αντιπροσώπουν του πολύπαθου κλάδου μας ότι η κατάσταση στη χώρα είναι δύσκολη και δεν υπάρχουν χρήματα. Το ίδιο είχε πει όμως όλως τυχαίως και ο κ. Κατρούγκαλος τις προηγούμενες μέρες στην Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ για το ξεπάγωμα των βαθμών των Δημοσίων Υπαλλήλων και την επανακατάταξή τους σε αυτό σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας τους. Το προεδρείο μην έχοντας πλειοψηφία για το υπόμνημα αναδιπλώθηκε εν μέρει καταλήγοντας όμως μέχρι τις προτάσεις της ΔΑΚΕ και απορρίπτοντας ταυτόχρονα τις προτάσεις της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών και του ΠΑΜΕ.
Συνάδελφοι,
            δυστυχώς ακόμα και τα αιτήματα που είναι διατυπωμένα στο υπόμνημα και για τα οποία συμφωνούμε είναι ελλιπή.
Δεν μπορείς να ζητάς 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού για την Παιδεία και να μην τονίζεις ότι είναι θέμα απλά πολιτικής βούλησης η αλλαγή κατανομής του υπάρχοντος προϋπολογισμού και δεν έχει να κάνει με τα δημοσιονομικά της χώρας. Δεν μπορεί να μιλάς για κατάργηση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης και αυτό να μην το συνδέεις με την άμεση επανακατάταξη όλων των εκπαιδευτικών στους βαθμούς τους σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας τους. Δεν μπορεί να μιλάς για επανασύσταση των κλάδων που καταργήθηκαν στην ΤΕΕ χωρίς να απαιτείς επανατοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων που ήταν στους κλάδους αυτούς πριν την κατάργησή τους. Είναι επίσης απαράδεκτο μα και αδιανόητο να αποσιωπάς το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, θα χρησιμοποιηθούν οι πιστώσεις που προβλέπονται από τον προϋπολογισμό για νέες προσλήψεις μέσα στο 2015 προκειμένου να επανατοποθετηθούν οι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί και να επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυμένοι υπάλληλοι του Δημοσίου. Αυτό συνεπάγεται αμέσως ότι δεν θα υπάρξουν νέες προσλήψεις στην εκπαίδευση, εφόσον ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε στις Προγραμματικές Δηλώσεις της κυβέρνησης ότι ο υπάρχων προϋπολογισμός δεν θα εκτροχιαστεί. Η θέση μας ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών είναι να υπάρξει επανατοποθέτηση των διαθέσιμων εκπαιδευτικών στις οργανικές τους θέσεις, χωρίς να μειωθούν οι 15000 πιστώσεις για νέες προσλήψεις από τις οποίες διεκδικούμε τη μερίδα του λέοντος για την εκπαίδευση.
Συνάδελφοι,
·         Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούσαμε να συνυπογράψουμε ένα υπόμνημα με αιτήματα του κλάδου, στα οποία δεν υπάρχει λέξη για τα 600, 700, 800 ευρώ που παίρνουν οι νέοι συνάδελφοι του κλάδου και υπηρετούν οι περισσότεροι εκτός μόνιμης κατοικίας τους.
            Αίτημά μας είναι η άμεση αποκατάσταση του μισθού του νεοδιόριστου στα επίπεδα τουλάχιστον του 2011, πριν την ψήφιση του επαίσχυντου μισθολογίου. Κανένας εκπαιδευτικός με μισθό κάτω από 1000 ευρώ, όταν μάλιστα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας της «αριστερής» κυβέρνησης κ. Καμμένος μιλάει για άμεση μισθολογική αποκατάσταση όλων των ενστόλων.
·         Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούσαμε να συνυπογράψουμε ένα υπόμνημα με αιτήματα του κλάδου, στα οποία δεν υπάρχει λέξη για την κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας στην εκπαίδευση.
            Αίτημά μας είναι η άμεση διενέργεια διαγωνισμού ΑΣΕΠ έτσι, ώστε να υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και για να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τις 30/06/2010 και μετά, οι οποίοι θα καλύπτουν όλες τις πάγιες ανάγκες της εκπαίδευσης. Ο θεσμός του αναπληρωτή να υπάρχει μόνο για τις ανάγκες πραγματικής αναπλήρωσης.
·         Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούσαμε να συνυπογράψουμε ένα υπόμνημα με αιτήματα του κλάδου, στα οποία δεν υπάρχει λέξη για την ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ.
            Αίτημά μας είναι η άμεση αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με ένα Νέο Τεχνολογικό Λύκειο ισότιμο με το Γενικό Λύκειο, οι απόφοιτοι του οποίου θα έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Να επανέλθουν άμεσα όλες οι καταργημένες Τεχνικές Ειδικότητες. Να αποκτήσει η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενιαίο χαρακτήρα. Να σταματήσει ΤΩΡΑ η υποβάθμιση της ΤΕΕ με υποδιαιρέσεις σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Να παρέχεται η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αποκλειστικά από το Υπουργείο Παιδείας. Να συνταχθούν άμεσα τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών για τα νέα ωρολόγια προγράμματα. Να ξεκινήσει επιτέλους η διαδικασία για τη συγγραφή νέων - επίκαιρων βιβλίων των τεχνικών ειδικοτήτων με τη συμμετοχή ενεργών εκπαιδευτικών. Η χορήγηση, από τη δημόσια εκπαίδευση και όχι από το σύστημα ιδιωτικής κατάρτισης, πτυχίου που θα παρέχει επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου ΙΙΙ (σχετ. κοινοτ. οδηγία) είναι ανάγκη να θεσμοθετηθεί. Να λειτουργήσει μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης, το οποίο θα είναι λειτουργικά ενταγμένο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα αξιοποιεί την υπάρχουσα υποδομή, καθώς και το διδακτικό προσωπικό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
·         Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούσαμε να συνυπογράψουμε ένα υπόμνημα με αιτήματα του κλάδου, στα οποία δεν υπάρχει λέξη για την ουσιαστική αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής.
            Αίτημά μας είναι η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση, ομαδοποίηση ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και προβλήματα. Πράγμα που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που θα καλύπτει τις ανάγκες του. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του. Μόνιμη και σταθερή εργασία όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Ειδική Αγωγή.
·         Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούσαμε να συνυπογράψουμε ένα υπόμνημα με αιτήματα του κλάδου, στα οποία δεν υπάρχει λέξη για την άμεση επαναλειτουργία των υποστηρικτικών δομών στην εκπαίδευση.
            Αίτημά μας είναι η άμεση λειτουργία βιβλιοθηκών, ενισχυτικής διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σε όλα τα σχολεία της χώρας έτσι, ώστε να ανακουφιστεί από την οικονομική κρίση η χειμαζόμενη ελληνική οικογένεια.
·         Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούσαμε να συνυπογράψουμε ένα υπόμνημα με αιτήματα του κλάδου, στα οποία δεν υπάρχει λέξη για την ουσιαστική «κατάργηση» των εθελοντικών μεταθέσεων οι οποίες αντικαταστάθηκαν με τις «υποχρεωτικές» μετατάξεις στην Α/θμια.
            Αίτημά μας είναι ο απόλυτα αντικειμενικός τρόπος για όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. Επιπρόσθετα, οι μεταθέσεις να γίνονται σύμφωνα με τα κενά των ΠΥΣΔΕ.
Είμαστε ρεαλιστές, αγωνιζόμαστε για το αδύνατο.
...Τον τόπο να χτίσουμε που εσείς αφήσατε, Να ρημάξει σαν την πανούκλα, Και για να κάνουμε τις πολιτείες Κατοικήσιμες

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ


Δεν υπάρχουν σχόλια: